Comenius Grant awarded to Marjo de Graauw
Educator Marjo de Graauw is awarded a Comenius education grant from the Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO) for her lab education project Stress-free laboratory education with video labs.
The Comenius grants are awarded each year to teaching professionals in higher education to encourage educational innovation. The grants are funded by the Ministry of Education, Culture and Science, as a token of appreciation for excellent and inspired teaching. The laureates join the national Comenius Network, a network of educational innovators in higher education.
The grant proposal was written together with senior educationalist Lisann Brincker. The project will be conducted with Charlie Clark, Elsa Neubert and Maayke van Ruler. This education innovation team will create video labs allowing students to practice conducting their experiments prior to their lab day. With this our BFW students are provided an opportunity to learn from their errors in a safe e-learning environment. Preliminary data show that our BSc-2 students experience their laboratory education more stress-free and have improved learning outcomes.
Marjo and the innovation team members were congratulated by our Rector Magnificus Hester Bijl with flowers and a letter of recognition -
“Ik waardeer het enorm dat jullie je inzetten om met dit project het onderwijs te vernieuwen en verbeteren - daar zullen niet alleen jullie eigen studenten mee geholpen zijn, maar op termijn ook andere collega's in het hoger onderwijs. Het is geen geringe opgave om tot een succesvolle Comeniusaanvraag te komen. Toch zijn jullie erin geslaagd om een goed onderbouwde en zeer relevant vernieuwingsinitiatief voor te stellen. Nu kunnen jullie daadwerkelijk aan de slag met de uitvoering van deze plannen. Daarmee wens ik jullie heel veel succes én voldoening!”
Read more in the university newsletter - Videolabs en verhalen over toekomstige conflicten: twee docenten krijgen een Comeniusbeurs - Universiteit Leiden
