Universiteit Leiden

nl en

Join us at the Teaching Fair on 4 April

19 March 2024

The Teaching Fair is a unique new event organised for and by our own teaching staff together with the Education staff service. Together they form the Learning & Teaching Community (LTC). The first edition of this event will be held on Thursday 4 April, with plans to repeat it each year. This is where lecturers and education experts can work on educational innovation and discuss how to use new teaching tools and methods.

Current education topics
All parts of the programme will take place at the Kamerlingh Onnes Building following an opening by Vice Dean Jan Crijns in Cleveringa Lecture Hall C1.31. You can then participate in workshops across various rooms. Please note that all sessions will be held in Dutch, but any questions asked in English will be answered in English.

Information market
The Teaching Fair will close with an informal information market in the restaurant, where you can browse around the stalls and learn about current education topics while enjoying a drink. A sneak preview of the teaching platform LTC Hub will also be given.

Join us at the Teaching Fair on 4 April – all lecturers and teaching support staff are welcome as well as anyone interested in developments in education. We’re offering inspiration and knowledge at this engaging and interactive event.

Programme: Thursday 4 April 2024, KOG Building

14.00 – 14.15 Opening by Vice Dean Jan Crijns | C1.31
14.15 – 15.00 Workshop round 1 | Various rooms
15.15 – 16.00 Workshop round 2 | Various rooms
16.00 – 17.00 Networking & drinks at the information market |Restaurant

Workshop round 1

Titel Wie Omschrijving Ruimte
Learning Analytics  Peter van der Zwan 
  • Wat is Learning Analytics (LA)
  • Wat is er in BrightSpace mogelijk op het gebied van LA
  • Wat haal je uit LA en hoe gebruik je LA in je eigen vak?
C0.04

Ans: Formatief toetsen 

Hessel Tempelaar
  • Formatief toetsen
  • Digitale toetsen
  • Ans
  • Leerlijn
C1.31
De videostudio  Sjoerd Osterloh & Jaimy Soares
  • Kennisclips maken
  • Gebruik van video opnames in je onderwijs
  • Blended learning
  • Online college geven
Videostudio
Activerend & verdiepend onderwijs in de Bachelor      Annemarie Drahmann 

Activerend werkgroeponderwijs i.c.m. Brightspace-quizzen; en actualiteitencolleges i.c.m. kennisclips  

C0.20

 

Workshop round 2

Titel Wie Omschrijving Ruimte
Zweten-weten-vergeten’ of betekenisvol leren? De beoordelingsmethode van pass/fail  Honours College: Claudia Bouteligier, Maartje van der Woude
  • ‘Ungrading’ en pass/fail
  • Reflectie op het huidige cijfersysteem
  • Betekenisvol en zelfregulerend leren 
  • Studentmotivatie
  • Autonomie en eigenaarschap van studenten
  • Het stimuleren van het kritisch denkvermogen van studenten
  • Studentenwelzijn, Feedback en reflectie & Communicatie en samenwerking.
C1.31
De toekomstige student  Sigrid van Wingerden & Joni Reef
  • Vakoverstijgende vaardigheden 
  • Vaardighedenleerlijn & Inner development
C0.20

 

Flipping the class room 

Marije Schneider 
  • Flipping the classroom
  • ontwerpen van onderwijs & vaardighedenonderwijs
C0.14

 

De videostudio 

Sjoerd Osterloh & Jaimy Soares
  • Kennisclips maken,
  • Gebruik van video opnames in je onderwijs,
  • Blended learning,
  • Online college geven
De videostudio 

 

This website uses cookies.  More information.